سرآغاز

ای نام تو بهترین سرآغاز بی نام تو نامه کی کنم باز

سرآغاز

ای نام تو بهترین سرآغاز بی نام تو نامه کی کنم باز

سلام
من ایلیا افشاری 10 ساله و دانش آموز چهارم ابتدایی ، ساکن شهر ایثار و مقاومت ، دزفول قهرمان هستم و در این وبلاگ مطالب ورزشی مربوط به فوتبال و مطالب درسی را خواهم نوشت.
قبل از همه چیز از خداوند بزرگ و آموزگار عزیز و مهربانم جناب آقای قاسمی راد تشکر میکنم که با کمک ایشان توانستم این وبلاگ را بسازم.

بایگانی

زندگی نامه کریستین رونالدو

شنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۴، ۰۹:۲۰ ب.ظ

 

با سلام به دوستان عزیز ، امشب به معرفی کریستیانو رونالدو بهترین فوتبالیست جهان می پردازیم.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران،  27 سال پیش کریستین رونالدو در دهکده فونچال واقع در جزیره کوچک مادیرای کشور پرتغال به دنیا آمد.
پدرش ژوزه دینیس آویدو و مادرش ماریا دولارس دوسانتوس به همراه یک برادر به نام هوگو و دو خواهرش الما و کاتیا خانواده شش نفری کریس را تشکیل می دادند نام دوم رونالدو را پدرش به خاطر علاقه ای که به رونالد ریگان رئیس جمهور سابق آمریکا داشت انتخاب کرد البته نه به دلیل سیاسی بلکه هنر پیشه مورد علاقه وی بود.
رونالدو از 2 سالگی فوتبال را روی ماسه های کنار ساحل مادیرا آغاز کرد و پس از ورود به مدرسه در سن شش سالگی جدی تر به فوتبال پرداخت کریس از کودکی طرفدار باشگاه اس ال بنفیکاس لیسبون بود ولی تقدیر چنین رقم زد که به تیم رقیب یعنی اسپورتینگ منتقل شود.
اولین بازی رونالدو در سن هشت سالگی برای تیم آماتور آندورینیا اتفاق افتاد که پدرش هم در همان باشگاه تدارکاتچی بود در سال 1995 که کریس امسال دانست دو باشگاه خوب منطقه مادیرا یعنی ماتپیمو و ناسیونال علاقمند به امضای قرارداد با او شدند ماریتیمو که باشگاه بزرگتر منطقه است به خاطر از دست رفتن ملاقات با روی سانتوس مربی آندورینیا شانس به دست آوردن رونالدو را به همسایه خود یعنی ناسیونال داد و کریس به آنها پیوست پس از یک سال بازی در ناسیونال و بردن عنوان قهرمانی رده نونهالان فقط با 3 روز تمرین به اسپورتینگ پیوست کریس رفتن به این باشگاه را مدیون زحمات و پشتیبانی مادرش می داند.
*اولین بازی با اسپورتینگ
اولین بازی رونالدو با پیراهن راه راه سبز و سفید اسپورتینگ در برابر موریرنسه دو گل برای کریس نوجوان داشت که شروع خوبی در آلکوچته یا کارخانه فوتبال لیسبونی ها به حساب می آمد برای بازی های قهرمانی جوانان زیر 17 سال اروپا به تیم ملی دعوت شد و اولین بار توسط ژرارد هولیه سرمربی وقت لیورپول مورد توجه قرار گرفت، حالا رونالدو 16 سال داشت مدیران لیورپول با جذب کریس مخالفت کردند چون معتقد بودند که وی خیلی جوان است و فوتبالیست بهتر از او فراوان تأثیرگزاری بر سرالکس در همین زمان اسپورتینگ در یک بازی اروپایی با منچستر یونایتد روبرو شد و با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید آن شب سرالکس مجذوب هنر جوانی شد که می توانست در دو گوش راست و چپ و با هر دو پا دفاع حریف را بریزد در سال 2003 دیوید بکهام از منچستر به قصد مادرید جدا شد و پیراهن افسانه ای شماره هفت یونایتد بدون صاحب ماند ولی فرگوسن تصمیم خود را گرفته بود و شماره هفت با مبلغ 24/12 میلیون پوند به کریس رونالدو رسید.
*کریس منچستری
در فصل 2004-2003 نخستین نمایش رونی برابر بولتون از دقیقه  60 شروع شد، گل نزد ولی یک پنالتی برای تیمش گرفت تا در جشن پیروزی 4 بر صفر شریک باشد کریس تحت نظر سراکس پیشرفت کرد سال 2005 با ( فان نیستروی) درحین تحرین درگیر شد و زمزمه ها برای ترک باشگاه شروع شد اما در نهایت قرار شد ( رود به مادرید برود و رونالدو قرار دادش تا 2010 تمدید شود.
درخشش با منچستر یونایتد و آغاز شایعات
 چند کارت زرد وقرمز نشان از ناپختگی ستاره جوان داشت فرگوسن در منچستر واسکولارلی در تیم ملی وارد عمل شدند تا کریس جوان بر اعصابش مسلط شود 29 اکتبر 2005 هزارمین گل یونایتد را در لیگ برتر به ثمر رساند اولین افتخار رونالدو بدست آمد.
(بهترین فوتبالیست جوان سال از طرف فیفا)  در آگوست 2003 برابر قزاقستان با پیراهن سرخ تیم ملی پرتغال ظاهر شد و به یورو 2004 رفت با تیم المپیک در آتن 2004 بازی کرد 7سپامبر 2005 تنها چند ساعت پس از فوت پدرش مقابل روسیه به میدان رفت.
در سال 2006 اولین گل جام جهانی خود را در برابر ایران به ثمر رساند وسپس در مرحله یک چهارم نهایی در 8 جولای 2006 باعث اخراج هم تیمی خود ( وین رونی) شد البته در بازی ملی با انگلستان ، و از همین جا شایعاتی جدایی او از یونایتد آغاز شد.
جوسنگین رسانه ای و اعتراض هواداران کریس را به سمت درب ورودی رئال مادرید هل می داد ولی سرالکس مانع این اتفاق شد و با قهرمانی یونایتد  در فصل بعد، درایت خود را در این باره به رخ کشید، اوج رونالدو در فصل 2008.2009  رقم خورد جایی که با منچستر 42 گل زد و علاوه بر لیگ برتر، قهرمانی باشگاههای اروپا را نیز گرفت و کفش و توپ طلای اروپا را از آن خود کرد، رئالی ها بلافاصله وارد عمل شدند و تمام تابستان 2008 را به تبلیغ برای انتقال رونالدو به تیمشان گذرانند ولی باز هم دخالت فرگوسن همه نقشه ها را نقش بر آب کرد.
حاشیه ها:
درباره ی او می گویند پا جای پای دوران جوانی بکام گذاشته و شایه هم به زودی در هالیورد ظاهر شود اما زندگی  کریستیانو رونالدو تماما خوش گذرانی نیست او در کارهای خیریه نیز فعالیت می کند سال 2005 در فاصله سونامی شرق آسیا با خرید خانه ای برای پسر بچه  11 ساله و پدرش، سمبل کمک به بازماندگان سونامی شد
کریس در سال 2009 سرانجام به تیم رئال مادرید پیوست در فصل دوم 2001-20010- با 53 گل زده بیشترین گل زده در فصل تاریخ رئال و لالیگا که توسط فرانس بوشکاش زده بود را شکست او در فصل 2011.2010 بهترین بازیکن اروپا دومین فوتبالیست برتر دنیا پس از لیونل مسی شد رونالدو اولین بازیکن بود که در دو لیگ مختلف توانست در یک فصل بیش از 40 گل بزند اوهمچنین موفق شد همراه با تیم رئال قهرمان لالیگا شود.

  • ایلیا افشاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی